INFORMATION OM VÅRA KURSER OCH UTBUD

Som kvalitetssäkrad, auktoriserad musikskola är vi certifierade och godkända av kommunen för musikcheck, vilket innebär att vi erbjuder kommunens alla barn och ungdomar samma låga pris som på kommunala musikskolan. Vårt fantastiska team består av ett antal utvalda professionella, högutbildade ämnesexperter och pedagoger som undervisar hos oss på flera platser i både Lunds kommun och Staffanstorps kommun.
Lokaler:
I LUND undervisar vi på Järnåkraskolan och i Staffanstorp undervisar vi i "Tonsmedjan" som ligger i medborgarhuset. Här har vi även två fantastiska konsertlokaler där vi arrangerar våra elevkonserter, men även våra masterclasses/event och "öppethus". Vi undervisar även ute på Balderskolan.

Vi erbjuder främst musikundervisning i:

Gitarr, Piano, Sång, Kör (barn och vuxenkör) Fiol

Vi kommer längre fram erbjuda lektioner i Saxofon, Blockflöjt, Fiol, Cello, Flöjt, Trummor/Slagverk,

ONLINEKURSER:

Erbjuds i Musikproduktion och Musikteori, m.m.

Eftersom vi är en privat musikskola har vi även den exklusiva möjligheten att erbjuda ett betydligt större, rikare och modernare utbud än de traditionella alternativen. Vi arrangerar regelbundet elevkonserter för alla våra elever, gammal som ung, alla är inkluderade i gemenskapen. Utöver detta arrangerar vi olika intressanta moderna och nytänkande event och bjuder gärna in kända artister för masterclass/konsert via vårt enorma kontaktnät. Musikläger och olika samarbetsprojekt är självklart för oss.

Via vårt egna utbud och tilläggs system har vi glädjen att exklusivt erbjuda:

- Möjlighet att förlänga de individuella lektionerna med 10, 20 och 30 minuters extra tid/lektion.

- Undervisning till vuxna och pensionärer via vårt egna utbud som ligger utanför checksystemet.

Alla vuxna/pensionärer har möjlighet att spela hos oss, för någon av våra lärare,  på de instrument vi erbjuder.

Betalning sker via faktura eller i vår webshop. Du kan köpa ett 10-paket á45min, eller ett terminspaket a´10st lektioner á45min. Kontakta oss direkt vid intresse, så skräddarsyr vi ditt upplägg!

- Vi erbjuder även olika ONLINEKURSER.

Bl.a i Musikproduktion där vi öppnar upp för deltagare från hela Sverige. Vår ämnesexpert guidar deltagarna i bl.a LOGIC PRO och tillsammans går vi igenom olika övningar och uppgifter i flera nivåer! Vi erbjuder även Onlinekurser i musikteori

Vi kommer öppna upp Suzukiundervisning i gitarr under hösten 2024, vilket är en unik och exklusiv möjlighet.

- Vi erbjuder även presentkort på musiklektioner!

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar som rör musiklektioner för ditt barn via musikcheck, eller musiklektioner för dig som vuxen/pensionär. Om du har förslag på en kurs (på plats eller online) välkommen att kontakta oss, så löser vi det åt dig.

MUSIKENS SPRÅK

VÅR VISION ÄR ATT MUSIKEN SAMMANFÖR MÄNNISKOR